top of page
Great Humans Website 20240416-0001.jpg

Strategische merkontwikkeling

Swung helpt organisaties met het bouwen van een sterke merkstrategie, zodat een merk voor je gaat werken.
Vanuit je cultuur, je mensen: de kern. In een aantal strategische sessies tillen we je merk samen naar een hoger niveau. Ik coach je vervolgens bij de implementatie of train je team om dit te doen. Ook geef ik als externe adviseur tijdelijk leiding aan jouw strategische project of team. 

01

Identiteit en karakter

De principes van je organisatie vormen de basis voor je identiteit en karakter. Ze zijn diep geworteld in jezelf en vertellen je waar je áltijd voor staat en wat je juist nooit zult doen. Welke emotie maak jij los bij jouw doelgroep? Welke beleving streef jij na? Samen bepalen we je levensdoel als merk.

03

Missie, visie

We omschrijven de missie, visie en ambitie van je merk. Waarom bestaat het en wat voeg je toe in de wereld? Vervolgens duiken we dieper in de materie en bepalen we hoe je merk het beste werkt en wat daar voor nodig is aan menskracht, financiën en vaardigheden. 

02

Positionering

De gewenste plek in het hoofd van je doelgroepen. Sta je voor vernieuwing en innovatie, voor partnerschap en harmonie, voor uitstraling en status of juist voor garanties en waarborg? Het is interessant om te kijken waar je nu staat, waar je naartoe wilt bewegen en waar andere merken zich bevinden in het positioneringsgrid. 

04

Waarde voor de doelgroep

Welk probleem los je op voor je doelgroep? En vooral: op welke eigen wijze doe je dit? Hoe ziet dat eruit? Wat ervaart en voelt de doelgroep als jij dit doet? Beeld, kleur, vorm, stijl en tone of voice leggen we vast. Dit vormt het fundament voor je content strategie.

Elke organisatie heeft eigenheid. 

Dat zie je niet alleen terug in je visuele identiteit en communicatiemiddelen.
Je ervaart het in de unieke manier van doen. De mensen, eigen taal en karakteristieke producten of diensten en samenwerkingen. Deze eigenheid vormt je onderscheidende kracht. Wanneer je die helder hebt, wordt communiceren met de juiste belofte, stijl en toon leuker, consequenter en onderscheidend. Van meer waarde. We duiken in de essentie van je merk. Leggen karakteristieken en merkwaarden op tafel en formuleren hogere en haalbare doelstellingen. Ook kijken we naar de mensen die je wilt aantrekken. Wie zijn ze en hoe bereiken we ze? 

 

Vervolgens ontwikkelen we een strategie om je merk op een professionele, creatieve manier in de markt te zetten. Dat gebeurt niet in één dag. Het is een proces van onderzoeken, ontwikkelen en toepassen dat de hele organisatie gaat doorvoelen. Swung zet daarbij zowel management coaching als teamworkshops in. De bijwerking hiervan: meer energie en enthousiasme in je werk en voor je merk. 
 

merken met swung >

bottom of page